Zarządzanie ciągłością działania

 

Napięte terminy realizacji obsługi klientów, usługi internetowe dostępne 24 godziny na dobę, nieprzerwana realizacja zamówień. Coraz trudniej znaleźć organizację, która nie poddałaby się tendencji do konkurowania na rynku. Jednym z elementów przewagi konkurencyjnej i budowania silnej marki jest zdolność do zapewnienia ciągłości funkcjonowania procesów biznesowych niezależnie od zachodzących zdarzeń.

Tym właśnie wszystkim, którym zależy na zbudowaniu organizacji odpornej w przyjętym i znanym zakresie na ryzyka utraty zdolności funkcjonowania przychodzi z pomocą proces zarządzania ciągłością działania. Podejście umożliwiające zmodyfikowanie sposobu zarządzania organizacją uwzględniając krytyczność procesów jak i wymagania klientów w odniesieniu do dostępności danej usługi.

Osiągnięcie zadowalających efektów jest możliwe poprzez odpowiednie określenie parametrów procesów krytycznych, oszacowanie konsekwencji i zbudowanie polityki niezawodności. To wszystko przekłada się na plany ciągłości działania procesów krytycznych (BCP), a te na szczegółowe plany awaryjne systemów IT (DRP) dla poszczególnych obszarów. Odpowiednie nadzorowanie zabezpieczeń oraz środków postępowania w przypadku wystąpienia incydentu daje kierownictwo większą pewność co do minimalizacji skutków i zachowania wizerunku marki wiarygodnej.

Posiadamy duże doświadczenie w tworzeniu procesów ciągłości działania w tym planów ciągłości. Prace realizujemy również w oparciu o normę ISO 22301 (Business continuity). Wspomagamy w tworzeniu strategii, polityki, planów. Wspomagamy przy przeprowadzaniu analiz wpływu działania procesów na biznes, analizy ryzyka. Prace realizujemy poprzez odpowiednio dobrany zespół i zgodnie ze światowymi standardami. Zachęcamy do skorzystania z usług realizowanych przez nasz zespół.